Huhúúúúú, mennyi írás szól erről a témáról, nem gondoltam volna...
Úgy látom, sokan ebből is politikát csinálnak, hogy a "rendszer" szeretné "kockafejűsíteni" a gyerekeket, vagy hogy a viselésével a gyerekek a tananyagra koncentrálnak majd egymás bámulása - kritizálása vagy csodálása helyett. Hogy eltakaja a szociális egyenlőtlenségeket. Hogy mindez csak a tanítók érdekene lenne, a nebulók könnyebb "kezelése", nyilvántartása miatt. Hogy ne kelljen őket egyéniségként kezelni. Hogy ne kelljen az egyéniségüket egyáltalán ÉSZREVENNI.
Még egészen részletes tanulmány is született a témában (Bánfai Beáta - Bodor Péter - László János: Az iskolaköpeny, itt olvasható: http://mek.niif.hu/04600/04669/html/balogh_pedpszich0046/balogh_pedpszich0046.html ). A tanulmány egyenesen "personal defacement" (arctalanítás) és "disfigurement" (testtelenítés) jelzőket használ a kötelező iskolaköpeny hordásával kapcsolatosan.
De valóban ennyire szörnyű lenne egy egyszerű iskolaköpeny felvétele a tanítás idejére? Valóban sérül majd gyermekeink identitása az iskolaköpeny viselésének következtében? Ez lesz majd az oka, ha nem válnak kreatív, sikeres felnőttekké? Vagy mi lehet az oka ennek az általános "köpenymizériának"?
Szép napot és sikeres, kreatív iskolakezdést mindenkinek! És várjuk a véleményeket:-)